CodeWeek 2015: tots a programar!

A Catalunya la proposta va ser tot un èxit de participació.

image_print

Amb motiu de la celebració a tota Europa de la CodeWeek 2015 http://codeweek.eu/ hem realitzat a la nostra escola un conjunt d’activitats especials relacionades amb la programació i la robòtica… A Catalunya la proposta va ser tot un èxit de participació.

A l’escola Garbí-Pere Vergés de Badalona impartim des de fa anys les classes de Tecnologia de l’ESO a través de les possibilitats que ens ofereixen els robots de Lego Mindstorms. Així doncs, mitjançant projectes en equip, treballem el procés tecnològic introduint conceptes de robòtica i programació durant tot l’any. Aprofitant, però, la Code Week 2015, hem decidit plantejar activitats diferents a cada una de les classes per donar relleu a un esdeveniment d’aquestes característiques. És per aquest motiu que, durant aquesta setmana i posteriors, a les nostres classes s’hi han fet les següents activitats:

Els alumnes de 6è de Primària van passar pel taller de tecnologia per fer una sessió amb robots Lego Mindstorms on els alumnes van programar els robots per rodar dins d’un recinte i canviar de direcció en trobar les baranes o altres obstacles. Per iniciar-se en aquest mont de la robòtica i la programació els alumnes van ser apadrinats i acompanyats per alguns alumnes de 3r i 4t  d’ESO, que ja porten alguns anys treballant amb robots.

A 1r d’ESO els alumnes van aprendre a programar videojocs utilitzant l’app Pyonkke per iPad i el llenguatge de programació Scratch. Es van proposar dues alternatives en forma de vídeo tutorial: un joc de llançar objectes, i un joc de plataformes.

Els alumnes de 2n d’ESO van utilitzar la web de BotLogic, un joc de trencaclosques educatiu on, mitjançant l’ús d’ordres simples i de codis de programació, s’havia de programar un robot per navegar a través de laberints de dificultat creixent. També van descarregar i jugar l’app per iPad Bot-Bat, joc on els alumnes utilitzen un llenguatge per blocs per programar un robot virtual, que de manera autònoma haurà d’aconseguir superar diferents reptes supervivència de dificultat creixent.

Per últim, i en col·laboració amb el Centre de Recursos Pedagògics de Badalona, es farà una presentació del projecte d’implantació de la robòtica a les matèries de Tecnologia. La sessió constarà d’una xerrada per presentar el projecte (desenvolupament, motivacions, etc.), i tallers d’iniciació on es realitzaran activitats ràpides amb robots, com les que fan els alumnes a l’escola.

201510129 article codeweek15 from Pere Vergés