CodeWeek 2017: tots a programar!

La setmana d’Europa del Codi és una iniciativa que pretén acostar la programació d’aplicacions i dispositius entre els joves d’una manera divertida i atractiva.

image_print

Amb motiu de la celebració a tot Europa de la CodeWeek 2017 http://codeweek.eu/ hem realitzat a la nostra escola un conjunt d’activitats especials relacionades amb la programació i la robòtica… Aquest és el 5è aniversari de la proposta, que per celebrar-ho s’ha dilatat durant 15 dies, i que a Catalunya ha tornat va ser tot un èxit de participació.

20171029 codeweek2017 map 20171022.png

A l’Escola Garbí-Pere Vergés de Badalona impartim des de fa anys les classes de Tecnologia de l’ESO mitjançant les possibilitats que ens ofereixen els robots de Lego Mindstorms®. Així doncs, gràcies als projectes en equip treballem el procés tecnològic introduint conceptes de robòtica i programació durant tot l’any. Aprofitant, però, la Code Week, hem decidit plantejar activitats diferents a cada una de les classes per donar relleu a un esdeveniment d’aquestes característiques. És per aquest motiu que, durant aquesta setmana i posteriors, a les nostres classes s’hi han fet les següents activitats:

A 1r d’ESO els alumnes van aprendre a programar videojocs utilitzant l’app Pyonkke per iPad i el llenguatge de programació Scratch. Es van proposar dues alternatives en forma de vídeo tutorial: un joc de llançar objectes i un joc de plataformes. Els alumnes de 2n d’ESO, que ja tenien experiència del curs anterior, van arribar una mica més enllà dels tutorials unint les dues propostes en un únic joc.

Els alumnes de 3r d’ESO van utilitzar l’app Code Warriors, un joc on s’ha de programar un equip de robots per aconseguir diferents reptes i batalles amb una interface gràfica que automàticament converteix i mostra les ordres en codi JavaScript.

Els alumnes de l’optativa de 4t d’ESO van programar videojocs en 3D utilitzant l’entorn Kodu Game-lab de Microsoft. Kodu inclou un generador de móns en 3D, un bon conjunt de personatges, i un llenguatge de programació visual orientat a objectes amb el qual es poden assignar comportament i respostes als personatges i objectes inserits al mon.