Batxillerat i Infantil aprenen junts

Per poder resoldre les seves inquietuds, els nens i nenes d’EI4 van demanar assessorament als alumnes més grans de l’Escola.
El seu interès es centrava en conèixer amb més detall les part del cos.

image_pdfimage_print

Després de rebre la petició dels nens i nenes d’EI i de les seves mestres tutores, els alumnes de Batxillerat, amb la professora de Biologia, van preparar l’activitat. Per fer-la, tingueren en compte a qui anava dirigida i el material que caldria.

Un cop a l’aula d’EI amb la bata de laboratori, els guants, les ulleres i les lupes, es van repartir en vuit grups. L’activitat es basava en l’observació acurada d’un cervell, un cor i uns pulmons de porc. Van comprovar la consistència d’un cervell real, la forma d’un cor i els conductes per on flueix la sang i, fins i tot, van veure com s’inflaven els pulmons quan s’omplien d’aire.

Aquest és un exemple més de treball cooperatiu i d’aprenentatge entre nivells. Els nens i nenes d’EI van aprendre a observar des del punt de vista d’un científic, i els alumnes de Batxillerat van aprendre a transmetre els seus coneixements adaptant-se al nivell dels més petits.

Tots plegats van gaudir de l’experiència.