Racons de treball

La metodologia del nostre projecte distingeix dos temps de treball diferenciats: el treball global (T.G) i el treball específic (T.E).

image_print

Dins del temps de treball específic, es potencia la sistematització dels diferents continguts: els continguts factuals, que es treballen memoritzant-los, els continguts conceptuals, que parteixen del fet que cada alumne ha de construir el seu propi concepte, els continguts procedimentals, que es treballen practicant i sistematitzant els procediments i els continguts actitudinals, que es desenvolupen vivint-los.

Durant l’estona de racons és essencial la personalització de l’aprenentatge, de manera que l’equip docent, una vegada s’ha iniciat el curs, els adequa per tal d’adaptar-los a les característiques i necessitats de cada grup. Hi ha diferents tipus de racons segons els objectius d’aprenentatge que es treballin. Alguns d’ells van orientats a la sistematització del traç, seriacions, seqüències o motricitat fina, aspectes previs essencials per desenvolupar, posteriorment, la lectoescriptura. D’altres van enfocats al comptatge, identificació de nombres, ordenació, etc. per tal de treballar els aspectes relacionats amb les matemàtiques. En el temps de treball específic l’escola aposta per la personalització de l’aprenentatge, de manera que habitualment hi ha dos mestres a l’aula per acompanyar els infants en els aprenentatges més sistemàtics.