Les responsabilitats individuals afecten a la col·lectivitat

La responsabilitat individual és el missatge més destacat des de l’inici de la pandèmia. Tothom hem de seguir aquesta recomanació i actuar en conseqüència, és a dir, ser responsables de la nostra seguretat pel bé comú.

Les escoles han d’educar els alumnes en els valors necessaris per formar part d’una societat compromesa i responsable. Són entorns d’aprenentatge i socialització, i per tant, és molt important la col·laboració de tots els membres de la comunitat educativa. Tenint en compte que no hi ha una previsió clara de quan finalitzarà aquesta situació, és necessari que treballem plegats, escola i família, per compartir la responsabilitat i acompanyar als alumnes en aquesta nova realitat.

Hem iniciat un curs en un context molt diferent i hem de destacar la gran capacitat d’adaptació dels nostres alumnes. Grans i petits hem començat amb la mateixa il·lusió de cada curs, integrant en el nostre dia a dia les mesures de seguretat i prevenció.

Hem de confiar en l’opinió dels experts. Tal i com diu el Dr. Trilla en el seu article Nens, escoles i COVID : “Si es prenen les mesures adequades de manera coordinada, el risc de transmissió interna a l’escola (el principal problema que cal evitar) es pot controlar.”.

La confiança, la paciència i la col·laboració de tots són aspectes clau per aconseguir el nostre objectiu: garantir la seguretat dels nostres alumnes i la continuïtat del nostre projecte.

 




Benvinguts al curs 2020/21

A l’Escola treballem per a aconseguir que tots i cadascun dels nostres alumnes tinguin la millor experiència educativa, també en les circumstàncies actuals, que ens donen, encara més, l’oportunitat de posar en valor les nostres finalitats educatives i de treballar per a l’assoliment de les competències per a la vida.

Comença un nou curs molt esperat per tothom, un curs únic, en el que haurem d’adaptar-nos a la nova situació respectant les mesures de seguretat i prevenció.

Estem convençuts que amb la col·laboració de tots aconseguirem que l’escola sigui un espai segur, acollidor i motivador pels nostres alumnes, acompanyant-los, d’aquesta manera, en el seu creixement personal.

Els desitgem un bon curs i, com sempre,  els agraïm la seva confiança de compartir amb nosaltres l’educació dels seus fills i filles.

Primer dia curs 20/21 from comunicaciogpv



l’Escola ja és a punt!

Tot l’equip de les escoles treballem perquè el nou curs es pugui reprendre amb les millors garanties, buscant l’equilibri entre la protecció de la salut i el dret dels nostres alumnes a una educació de qualitat i presencial.

Aquests darrers dies els equips han enllestit els últims detalls de la planificació i organització del curs 20/21 amb el compromís i responsabilitat que requereix la nova situació.

Amb l’objectiu de garantir les mesures de seguretat i higiene s’ha elaborat un pla d’actuació que pretén establir les bases per tal que el nou curs es pugui reprendre amb les millors garanties.

Aquí un recull d’imatges que mostren els espais adaptats a les nova normalitat.

Els desitgem una Bona Diada!!

Preparació curs 20-21_Badalona de comunicaciogpv



Activitats Garbí Obert Curs 20-21

Inscripcions obertes




Escola d’idiomes

INFANTIL


En aquestes etapes, l’objectiu és que els alumnes aprenguin l’anglès d’una manera dinàmica i divertida mitjançant l’explicació de contes, la realització de jocs motrius, la memorització de ritmes i cançons, la realització de rutines (posar-se i treure’s la jaqueta, anar al lavabo, demanar material o posar les coses a la motxilla), salutacions i acomiadaments de jornada i realització d’activitats plàstiques.
També, sensibilitzar i acostumar els alumnes a sentir una nova llengua, adquirir habilitats i estratègies lingüístiques dins de l’aula per tal d’establir una base de comunicació i aprenentatge.
Els alumnes es reparteixen, a criteri dels responsables de l’activitat, en grups diferents en funció de l’edat i el nivell. L’Escola d’Idiomes està coordinada conjuntament amb el Departament de Llengües de l’Escola. A final de cada trimestre els farem arribar un informe detallat on podran veure la millora dels alumnes.

Funcionament:

Els professors passen a buscar els alumnes per la classe a l’hora de la sortida (16.30 h). La sortida (18.30 h) es realitza per la porta principal de l’Escola.

PRIMÀRIA


L’objectiu a 1r i 2n d’Educació Primària és el contacte amb la llengua oral per assolir la seguretat necessària per produir breus frases i diàlegs. Els alumnes aprenen a escoltar i després a imitar la llengua anglesa aprofitant la capacitat mímica d’aquestes edats. Es treballen cançons, jocs i contes per estimular la memorització de sons, paraules i frases. De moment, l’expressió escrita no es treballa de manera formal.
A 3r i 4t d’Educació Primària l’anglès va orientat a fomentar la comprensió i l’expressió oral, i a treballar de manera senzilla la comprensió i expressió escrita. Es fan jocs basats en el reconeixement i la producció de la grafia, el so i el significat de paraules i frases senzilles mitjançant la capacitat comunicativa.
A 5è i 6è d’Educació Primària es treballen activitats enfocades a desenvolupar els coneixements i les habilitats en expressió oral, comprensió auditiva, expressió escrita i comprensió lectora. Preparació exàmens oficials Cambridge ESOL.
Els alumnes es reparteixen, a criteri dels responsables de l’activitat, en grups diferents en funció de l’edat i el nivell.

Funcionamen:

Els professors passen a buscar els alumnes per la classe a l’hora de la sortida (16.30 h). La sortida (18.30 h) es realitza per la porta principal de l’Escola.

ESO-BATXILLERAT


En aquestes etapes, ens marquem dos grans objectius: l’anglès com a reforç per aquells alumnes que ho necessiten, i l’anglès com a ampliació per aquells alumnes que volen avançar més ràpid. Un altre dels objectius és que els alumnes aprenguin l’anglès d’una manera dinàmica, divertida i on es potenciï principalment l’expressió i comprensió oral, tot i que també es treballa la part gramatical.
Mitjançant activitats pròpies de l’edat dels alumnes i que captin la seva atenció, treballem totes aquelles capacitats a potenciar on la llengua vehicular serà en tot moment l’anglès. Preparació exàmens oficials Cambridge ESOL. A final de cada trimestre els farem arribar un informe detallat on podran veure la millora dels alumnes.

Funcionament:

Els professors passen a buscar els alumnes per la classe a l’hora de la sortida (16.30 h). La sortida (18.30 h) es realitza per la porta principal de l’Escola.

INSCRIU-TE




Revista Crònica Estiu




Promoció “Trzy” Matrícules d’Honor

En acabar Batxillerat, l’Escola atorga a determinats alumnes el reconeixement a l’excel·lència amb la concessió de Matrícula d’ Honor. Aquesta premia el rendiment acadèmic d’aquells alumnes que obtenen una qualificació igual o superior a 9. Poden optar a aquest reconeixement un nombre limitat d’alumnes que ve determinat per l’administració i que possibilita  adjudicar una Matrícula d’ honor per cada 20 alumnes matriculats o fracció.

Aquest any, hem pogut atorgar aquesta distinció a 5 alumnes de la  promoció  Trzy de Badalona. En aquesta ocasió, les alumnes que han obtingut la matrícula d’ honor han estat: Carme Aznar, alumna del batxillerat artístic, Ester Bosch, alumna del social i Maria Aznar, Martina Cormand i Ariadna Martínez, del batxillerat científic. Felicitem a aquestes alumnes per aquest reconeixement i volem posar en valor la regularitat, l’ esforç, la perseverança i la il·lusió amb què han treballat al llarg del batxillerat. Sou un exemple per a tots i us volem animar a seguir així. Desitgem que la nova etapa que esteu a punt d’iniciar estigui plena d’èxits i reconeixements pel vostre treball i constància.

 

Promoció Trzy Matrícules Honor from comunicaciogpv



Lectures per gaudir a l’Estiu

Desitgem que alumnes i famílies gaudeixin de les vacances i no perdin un hàbit tant preuat com el de la lectura, que ens permet imaginar,  endinsar-nos en la fantasià i descobrir el coneixement que ens envolta.

Bon estiu!

Equip de Biblioteca

 

Lectures recomanades Estiu 2020 de comunicaciogpv



La nostra Escola a Badalona TV

La UT3, sota el nom “Què ha passat de la pedra a la tauleta?”, ens va obrir les portes de La Prehistòria.

Per grups, els alumnes de 5è de Primària van descobrir diversos aspectes d’aquest període, tot cercant informació, tant a Internet com a la Biblioteca de l’Escola.

Cada grup va decidir aprofundir en una de les temàtiques següents: Estils de vida, Hàbitats, Art, Organització social, Evolució de l’Home i Eines, descobriments i invents.

Després de convertir-se en experts del seu àmbit, van plasmar els seus aprenentatges en un còmic.

Aprofitant aquesta situació, la Televisió de Badalona ens va proposar transformar aquests còmics en curtmetratges, afavorint, d’aquesta manera, el desenvolupament en la competència comunicativa i digital.

Malgrat no s’ha pogut seguir el projecte, tal i com el teníem previst, a continuació presentem un tastet del què podria haver estat!




Final de curs 19/20

Avui divendres 19 de juny acabem el curs 2019-2020 amb les últimes trobades presencials. Al llarg d’aquestes dues setmanes els alumnes de 1r de Primària fins a BATX1 han assistit a l’escola per retrobar-se i acomiadar el curs amb companys i tutors. Per altra banda, alguns alumnes d’Educació Infantil han anat cada dia a l’escola i d’aquesta manera les famílies han pogut conciliar la seva vida laboral i familiar. Els alumnes de 2n de Batxillerat també han reprès les classes presencials diàriament per preparar les PAU i seguiran venint a l’escola fins el 30 de juny.

Ara que finalitza el curs, mirem enrere i fem una valoració del trimestre de confinament, en el que hem garantit la continuïtat de l’Escola a distància. La consolidació del nostre projecte pedagògic més competencial i interdisciplinari és el que ha permès actuar amb rapidesa i eficiència davant de la necessitat forçosa d’adaptar l’aprenentatge presencial a l’entorn virtual. La priorització del desenvolupament de la competència digital dels alumnes i mestres en el projecte pedagògic i la introducció d’eines i dispositius tecnològics en els processos d’ensenyament-aprenentatge, ha facilitat “la docència no presencial d’emergència”.

“Però la tecnologia no és pas suficient per assumir el repte de l’aprenentatge a distància ja que és la pedagogia la que donarà sentit a les eines digitals que utilitzem. Així doncs, la transició cap a l’aprenentatge online s’ha pogut liderar amb eficiència perquè ja havíem introduït canvis metodològics a la pràctica educativa, implementant el nostre propi model pedagògic.”  *

Durant tot aquest temps els equips de les Escoles de la Fundació Garbí Pere Vergés han sumat esforços per organitzar i planificar la continuïtat dels aprenentatges dels alumnes des de casa.   La comunicació amb els alumnes i famílies s’ha fet de manera constant per garantir el seguiment personalitzat, refermar el vincle emocional i atendre dubtes i qüestions relacionades amb el dia a dia.

Els continguts d’aprenentatge s’han compartit a través de la plataforma Garbí Virtual i s’han utilitzat les eines Zoom.us i Microsoft Teams per fer les sessions virtuals i mantenir el seguiment més directe, visual i regular amb els alumnes.

Per altra banda, les xarxes socials, el canal de youtube i la pàgina web de l’escola han estat un altre mitjà per compartir aquelles activitats, propostes, recursos, etc. que s’han fet des de l’escola i des de casa.

Volem agrair als alumnes i les famílies la confiança dipositada en el nostre Projecte Pedagògic i en els professionals de la Fundació, així com també el seu esforç i la seva implicació.

Des de les Escoles Garbí Pere Vergés hem continuat fent Escola, i això ha estat possible gràcies a la professionalitat, compromís i resiliència de tots els professionals que dia a dia treballem perquè els nostres alumnes puguin assolir les competències necessàries per esdevenir homes i dones del demà.

* Fundació Escoles Garbí. #GarbiPereVergesaCasa, aprenent a pensar, sentir i estimar en temps de confinament [en línia]. http://www.escolesgarbi.cat/blog/2020/06/17/garbiperevergesacasa-aprenent-a-pensar-sentir-i-estimar-en-temps-de-confinament/

 

 

Fotos ESO2 from comunicaciogpv