DestacadaGeneral

image_pdfimage_print

Després de rebre la petició dels nens i nenes d’EI i de les seves mestres tutores, els alumnes de Batxillerat, amb la professora de Biologia, van preparar l’activitat. Per fer-la, tingueren en compte a qui anava dirigida i el material que caldria.

Un cop a l’aula d’EI amb la bata de laboratori, els guants, les ulleres i les lupes, es van repartir en vuit grups. L’activitat es basava en l’observació acurada d’un cervell, un cor i uns pulmons de porc. Van comprovar la consistència d’un cervell real, la forma d’un cor i els conductes per on flueix la sang i, fins i tot, van veure com s’inflaven els pulmons quan s’omplien d’aire.

Aquest és un exemple més de treball cooperatiu i d’aprenentatge entre nivells. Els nens i nenes d’EI van aprendre a observar des del punt de vista d’un científic, i els alumnes de Batxillerat van aprendre a transmetre els seus coneixements adaptant-se al nivell dels més petits.

Tots plegats van gaudir de l’experiència.

 

DestacadaGeneral

image_pdfimage_print

Al llarg d’aquesta setmana hem acollit a l’escola una exposició sobre la Prehistòria com a producte final de la UT1.

Els alumnes de les classes Mare Nostrum i Odissea s’han transformat en guies, recepcionistes, animadors i actors de quadres plàstics relacionats amb les tasques pròpies del dia a dia de la Prehistòria: fer foc, construir eines…

Durant la UT han elaborat un pòster científic (treballant el mètode científic); unes eines prehistòriques amb materials naturals; han realitzat unes peces de ceràmica seguint els gustos i tècniques de l’època; han fet unes descripcions en català, castellà i anglès d’aquestes eines (excepcionalment també en alemany i italià, ja que hi ha dues alumnes que tenen competència en aquests idiomes) i, finalment, han elaborat un eix cronològic de les tres etapes de la Prehistòria.

Han gaudit molt fent-se seu el projecte.

 

DestacadaGeneral

image_pdfimage_print

Aquest divendres 27 d’octubre, els alumnes de 2n d’ESO de les classes Gaia i Camins hem visitat el delta del riu Llobregat. Hem pogut observar com és l’ecosistema del riu i gaudir d’una bona estona a l’aire lliure.

Tot i l’intens trànsit aeri de la zona, hem pogut observar un gran número d’aus, algunes residents i altres que estan de pas. També hem conegut quines espècies de plantes creixen al delta i la situació de les tortugues autòctones del delta, que estan en perill per la proliferació d’una altra espècie, la tortuga de Florida, que va aparèixer a la zona per culpa de l’acció humana.

Ha estat un gran experiència!

DestacadaGeneral

image_pdfimage_print

Els objectius més immediats que es volen aconseguir són entre d’altres, els següents:

 

  • Potenciar el llenguatge oral.
  • Afavorir les relacions socials i de convivència. Activitats amb infants de diferents nivells.
  • Desenvolupar els hàbits socials; compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament i de joc…
  • Aprendre dels i amb els companys, no només de l’adult.
  • Expressar lliurement els propis sentiments i les seves emocions i sensacions.
  • Respectar les persones, els espais i els materials.

 

Aquesta és una mostra amb imatges de com es van desenvolupant aquestes activitats i com els nens i les nenes en gaudeixen.

 

BibliotecaDestacadaGeneral

image_pdfimage_print

Els nois i noies de 6è fan de padrins de lectura als nens i nenes de 1r. Cada setmana gaudiran d’una estona plegats, on els més grans donaran suport i motivaran els més petits en un procés tan important com el de l’aprenentatge de la lecto escriptura.

Petits i grans establiran un vincle que es mantindrà al llarg de la seva escolaritat i el record d’aquest perdurarà a la seva memòria.

Hem fet la presentació oficial al menjador dels càntirs, on les parelles de padrins i fillols han rebut un carnet que representa la unió i simbolitza el seu vincle.

Esperem que en gaudeixin molt!!

 

 

Batxillerat d'ArtsDestacadaGeneral

image_pdfimage_print

Els alumnes de la matèria de Dissney de 2n de batxillerat han visitat el Museu del Disseny per conèixer els diferents àmbits de la professió. Durant l’estada al museu han pogut realitzar La visita guiada “Disseny gràfic: d’ofici a professió”.

L’exposició dedicada a la generació que va impulsar el pas d’ofici a professió del que ja coneixem, des de fa dècades, com a disseny gràfic. Explica com els creadors, just acabada la Guerra Civil —els anomenats cartellistes o dibuixants publicitaris—, van fer el salt cap a la professionalització, van assolir una nova consideració com a grafistes, i més endavant van esdevenir dissenyadors gràfics. Aquesta visita facilita que l’alumnat s’endinsi en el món de l’objecte i en copsi la diversitat i la procedència, la funció, la tipologia i les aportacions tècniques i artístiques, l’ús i seva significació social.

Més tard, han realitzat el taller “Llegir l’objecte” a la sala de Disseny de producte, en el que han pogut descobrir la voluntat funcionalista del bon disseny per resoldre problemes de manera senzilla i eficaç. Darrere de cada objecte hi ha una necessitat o problema que cal solucionar i una persona que l’ha analitzat i l’ha resolt. En grups, els alumnes han analitzat objectes de la col·lecció de disseny de producte del Museu amb les eines bàsiques de l’observació i l’experimentació compartint amb els altres el resultat.

Cal destacar que també hem visitat les sales dedicades al disseny de moda i a les arts decoratives i que, fora del museu, hem pogut fer una petita ruta per observar l’arquitectura d’edificis molt destacats de la zona construits arrel del projecte 22@Barcelona, amb estils contemporanis ben diferenciats.

La sortida ha estat molt completa i interessant perquè ha abastat els àmbits més destacats del disseny als que podrien dedicar-se els alumnes en un futur.

DestacadaGeneral

image_pdfimage_print

El dilluns 30 d’octubre els nens i nenes d’Educació Infantil i de 1r i 2n d’Educació Primària van elaborar els panellets. Van portar diferents ingredients a l’escola amb la finalitat de preparar uns panellets ben deliciosos de xocolata, coco, ametlla ratllada i pinyons. Van estar tot el matí treballant de valent i gaudint d’una estona ben divertida mentre els preparaven.

A l’endemà vam celebrar la Castanyada a l’escola i tots els nens i nenes, des de I3 fins a 6è de Primària, van sortir als jardins per gaudir d’un berenar molt especial. Els més petits, fins a 2n EP, es van trobar a la Façana i van menjar els panellets elaborats el dia anterior a les seves classes.

També vam poder gaudir d’autèntiques meravelles culinàries per part dels nens i nenes a partir de 3r que van portar els panellets cuinats per ells mateixos a casa.

Els Caps i Sots-caps Generals de Color van ser els encarregats de conduir l’acte i van portar les castanyes torrades per oferir-les als assistents. I els alumnes de 2n de Primària, vestits de catalans i catalanes, van obsequiar tot el públic amb el ball de la Castanya acompanyats per instruments de percussió que van fer sonar els nens i nenes de 1r.

Com cada any, vam gaudir d’aquesta celebració tan entranyable que ens apropa a les nostres tradicions.

DestacadaGeneralSom Garbí Pere Verges

image_pdfimage_print

MANIFEST EN DEFENSA DE LA DEMOCRÀCIA I LA PAU

La Fundació Escoles Garbí vol manifestar el seu suport i reconeixement als membres del Govern de la Generalitat de Catalunya que van ingressar ahir a la presó i al President i la resta de Consellers, pendents d’una ordre de detenció internacional. El mateix suport i reconeixement per a la presidenta del Parlament i els cinc membres de la mesa, que hauran de prestar declaració la setmana que ve.

A Catalunya ens trobem amb les principals autoritats del país i els dirigents de dues grans organitzacions civils empresonats o en procés de ser-ho.

Demanem, pel bé de la democràcia i la pau en la qual tots volem conviure que:

  • Els membres del govern legítim de Catalunya siguin alliberats i que, juntament amb els exiliats, puguin reprendre les seves funcions.
  • Els dirigents de l’ANC i Omnium siguin alliberats i puguin reprendre les seves accions cíviques.
  • Es normalitzi el funcionament sobirà del Parlament de Catalunya.
  • Es tanquin els sumaris oberts contra centenars d’alcaldes, càrrecs públics i altres ciutadans.
  • No es repeteixin episodis de violència contra la població civil com els del dia 1 d’octubre durant la celebració del referèndum.

A les escoles Garbí Pere Vergés formem els homes i dones del demà com a ciutadans proactius, capaços de transformar la societat en què vivim, en un entorn just, solidari i sostenible.

El nostre model de ciutat-escola, que parteix de l’Escola del Mar, ens ha permès des del 1965 crear aquest entorn de convivència basada en el respecte, la llibertat i la responsabilitat, valors que continuarem defensant.

 

Barcelona, 3 de novembre de 2017