Treballem les Matemàtiques a l’Escola

Aquestes setmanes hem celebrat la I Jornada Matemàtica del Cicle Mitjà i els Problemes a l’esprint del Cicle Superior de Primària.

image_print


1Aquestes setmanes, els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior de l’Escola hem estat treballant les matemàtiques d’una manera diferent, hem celebrat la I Jornada Matemàtica (CM) i els Problemes a l’esprint (CS).

Jornada Matemàtica CM

Els nens i nenes de Cicle Mitjà de l’Escola, dividits en 38 grups de treball, han dut a terme la Jornada Matemàtica al menjador de l’Escola. Han realitzat activitats relacionades amb la geometria, amb suport de diferents materials, tasques de raonament i un concurs final de problemes amb l’aplicació KAHOOT que a més d’un ha portat de cap.

Destaquem especialment l’esperit cooperatiu de la jornada, tant dels nens de 4t col·laborant i ajudant els companys de 3r, com aquests esforçant-se per participar i, fins i tot, prenent la iniciativa.

No volem oblidar-nos de felicitar tots i cadascun dels participants, més enllà de si han resolt o no les diferents tasques, pel fet del bon ambient de respecte i tranquil·litat que s’ha viscut en el menjador de l’Escola on érem més de 160 persones.

La Jornada se’ns ha fet curta i de ben segur aviat n’organitzarem una altra.

Problemes a l’esprint

Crònica: Problemes matemàtics

2Avui, dia 27 de gener, ha estat un dia especial. En Pau, la Laia i jo, en Xavier, hem anat a una aula
a resoldre problemes matemàtics.

No només érem nosaltres tres, sinó que hi havia altres alumnes de cicle superior. Ens hem dividit en dos grups: el Colom de la pau i la Branca d’olivera. Ens podíem ajudar per resoldre els problemes el més ràpidament possible. N’hi havia 10 i els teníem a la tauleta. Una vegada solucionat l’exercici, un nen s’aixecava i escrivia el resultat a la pissarra. Quan el meu grup, la Branca de l’olivera, hem acabat els 4 primers problemes, li hem dit a la professora que comprovés si eren correctes. N’hem resolt 9 de 10 perquè un no ens ha sortit.

Les solucions estaven encadenades, és a dir, que el resultat d’un grup servia a l’altre grup per ajudar-lo a solucionar el seu problema. Hem tingut una hora i mitja per fer aquesta activitat. No érem l’única escola que participava en aquestes proves.

He après a calcular més ràpid i a treballar en equip. Aquest matí em feia una mica de mandra participar-hi perquè em perdia la classe d’educació física, però m’ho he passat molt bé. També he compartit l’activitat amb altres companys de les classes Mar i Cel, Mireia, Nautilus i Nausica, fet que m’ha agradat molt!

Xavier . Color Blanc. Classe Les Hores

3