Organitzar i gaudir de les vacances

Durant les vacances tenim temps lliure i segueix sent important que els nostres fills aprenguin i es diverteixin, i nosaltres hem d ´intervenir perquè això sigui possible.

image_print

 

Arriba el moment de trencar amb la rutina, els horaris d´Escola i les activitats complementàries…
Durant les vacances tenim temps lliure i segueix sent important que els nostres fills aprenguin i es diverteixin, i nosaltres hem d ´intervenir perquè això sigui possible.
Els pares no disposem de la mateixa quantitat de dies de vacances que ells, per tant hem de gestionar aquest període festiu des de dues postures diferenciades.
Hem de pensar en la temporada del temps lliure dels nostres fills quan nosaltres treballem. Hem d´omplir aquest temps amb activitats que siguin significatives per a ells, on l’interès sigui l´eix de la tria, tot reforçant sempre que sigui possible la interacció i relació amb els iguals. Podem pensar en activitats esportives, lúdiques, artístiques, de lleure, d´ampliació d´idiomes,…També hem d´apuntar que no totes les edats requereixen els mateixos recursos i que a mesura que els nostres fills van creixent el ventall de possibilitats de vegades el sentim més tancat. Tot i així aquests moments són importants per demanar responsabilitats i tasques familiars compartides juntament amb estones d´esbarjo i organització del temps lliure.
L´altre període al qual ens referíem és el moment pròpiament de vacances familiars, on tothom té festa i deixem de complir uns determinats horaris.
No hem de buscar activitats que siguin excessivament complicades i extravagants. Sortir a menjar un gelat, anar al cinema, cuinar, jugar a jocs de taula, anar d´excursió,… activitats on allò que juga un paper molt important és la manca d’ horari, el fet de gaudir de l´estona. El temps que passem amb la nostra família ens ajuda a conèixer els nostres fills.
Una recomanació que fem de cara a aquest moment és crear un llistat conjunt on cadascun dels membres de la família proposa alguns objectius que vol aconseguir durant les vacances. Activitats que siguin individuals i també compartides com: visitar algun museu que encara no es coneix de la ciutat, la lectura d´uns llibres determinats, visitar o reunir-se amb algun company o amic que fa temps que no veiem, visitar aquella població propera que vas descobrir en un documental o de la qual algú te n’ha parlat, aquell monument desconegut, un parc, una obra de teatre…
Fer aquest llistat és interessant i a més ens pot ajudar a aconseguir fites. Quan acaba l´estiu i veiem que la majoria de propòsits estan assolits, tenim la sensació que hem gaudit de les vacances, però també que hem assolit aquells reptes que durant el curs, per la dinàmica que portem, no duem a terme.
Finalment, una altra alternativa enriquidora és decidir el lloc per anar de vacances. Un cop està feta la tria, és interessant que els nostres fills hi participin.
Els podem demanar una petita preparació sobre els llocs d’interès que hi ha a la destinació triada, o bé la planificació total d´un dia determinat, l´elaboració d´un diari de camp que pot ajudar després, amb el suport fotogràfic que fem, a crear un document entranyable i vivencial sobre les vacances viscudes. Implicar els nostres fills en aquest procés és molt gratificant per a tothom.
No ens oblidem que el temps de vacances és per fer vacances, per tant relaxem-nos i gaudim de les petites coses, del nostre entorn i dels que ens estimen.
El DOP de l’Escola els hi desitja Bones vacances.