Projecte Rius. 4t d’ESO

Des d’aquest curs, l’Escola forma part del Projecte Rius, una iniciativa de l’Associació Hàbitats. Aquest projecte d’Aprenentatge Servei l’hem liderat els alumnes de les Classes Darwin i Espriu des de la matèria de Ciències Naturals.

image_print

 

Des d’aquest curs, l’Escola forma part del Projecte Rius, una iniciativa de l’Associació Hàbitats que neix l’any 1997 amb l’objectiu d’estimular la participació activa de la societat en la conservació i millora dels rius. Fomenta l’apropament de les persones al medi i permet conèixer les característiques dels ecosistemes fluvials, la biodiversitat i els valors ecològics i socioculturals, així com identificar els problemes que els afecten i reflexionar sobre com pal·liar-los.

El Projecte Rius es fonamenta en el treball que realitzen diferents grups de voluntaris a tota Catalunya que es comprometen a realitzar dues inspeccions a l’any a un tram de riu.

Aquest projecte d’Aprenentatge Servei l’hem liderat els alumnes de les Classes Darwin i Espriu (4t d’ESO) des de la matèria de Ciències Naturals. A les pràctiques de laboratori hem preparat els equips d’inspecció i els materials.

Els trams seleccionats per a la inspecció estan ubicats a Molins de Rei: un tram del riu Llobregat i un tram de la riera de Vallvidrera.

A finals del mes d’abril vam desplaçar-nos fins als nostres trams per a fer la primera inspecció on s’ analitzen diferents aspectes, com ara:

  • LA QUALITAT HIDROMORFOLÒGICA: l’hàbitat, el bosc de ribera, les alteracions,…
  • LA QUALITAT FISICOQUÍMICA : temperatura, transparència, pH, nitrats,  oxigen dissolt i % de saturació
  • LA QUALITAT BIOLÒGICA: macroinvertebrats i la biodiversitat.

Vam omplir les fitxes de camp i vam agafar mostres per treballar al nostre laboratori.

Finalment vam  poder passar les dades a l’aplicació de la web del Projecte Rius on es fa el registre.

Ens ha agradat molt participar en aquest projecte, que seguirà realitzant-se cada any, i esperem que les pròximes promocions ho gaudeixin igual que nosaltres.