Treball per ambients

Aquesta setmana s’ha iniciat la dinàmica del treball per ambients a Educació Infantil.

image_print

Tots els dijous, cada alumne d’Educació Infantil tria un dels espais que conformen els ambients i allà, junt amb els companys de les diferents aules que han coincidit en la tria, tindrà l’oportunitat d’experimentar en interacció. Les mestres acompanyen els alumnes en aquesta activitat preguntant, provocant i fent propostes per tal d’estimular la curiositat dels infants.
També, a cada ambient, alumnes de secundària formats prèviament per acompanyar els companys més petits en aquesta activitat, assumiran també el rol de “mestre” en el marc de les seves activitats de la Vida Social.
Després de posar en pràctica tots els procediments i processos naturals estimulats pels materials, els infants participen en una activitat d’autoavaluació que els ajuda a ser conscients del propi aprenentatge.
Avui s’ha iniciat aquesta proposta i, per ser el primer dia, els alumnes d’Educació Infantil acompanyats per les mestres i també pels companys de secundària han fet una visita a tots els ambients, fet que els ha permès conèixer els diferents espais i motivar també les seves ganes de descobrir les seves possibilitats.

En el següent enllaç podran veure les fotografies dels nostres nens i nenes descobrint els diferents ambients:

Inici del treball per ambients