Natació a Educació Infantil

Els alumnes d’EI4 i EI5 fan una sessió de natació cada setmana. Els alumnes d’EI3 començaran en el tercer trimestre.

image_print

Divendres! Dia de natació pels alumnes de les classes Contes, Joguines i L’Estel que arriben carregats amb el seu equip dins de la bossa.

Les emocions són diverses: alguns venen impacients per ficar-se a l’aigua, altres tenen una barreja de sentiments que van des de les ganes de banyar-se i passar-ho bé fins al respecte per l’activitat. Però d’altres, arriben amb reserva i inquietud que els provoca un medi on encara se senten insegurs.

Per això, el primer que cal tenir en compte a la piscina és la seguretat i les emocions. Cal crear un context segur i acompanyar les emocions.

Però també cal fer menció d’altres aspectes. En plena activitat, el desenvolupament cognitiu és complet: seguir consignes, interpretar missatges, anar-se situant en l’espai, cooperar, descobrir la direcció o fins i tot comptar si l’exercici proposat ho demana són, entre d’altres, processos que s’han de fer. D’altra banda, mentre aprenen a respirar, entren en joc totes les habilitats motrius.

I tot plegat sense comptar el treball d’autonomia, ordre i organització que es porta a terme, abans i després de cada sessió, al vestidor.

Sigui com sigui, quan acaba la classe tots se senten cansats però feliços d’haver passat tan bona estona.

En les imatges es veuen nens i nenes de les classes Contes, L’Estel i Joguines a l’estona de natació.

Àlbum Natació Educació Infantil