Webquest sobre l’impacte humà en els ecosistemes

La biblioteca treballa pel suport dels processos de recerca en totes les etapes.

image_print

L’objectiu és formar alumnes amb esperit crític, capaços d’informar-se, aprendre, comunicar-se i resoldre situacions reals de manera eficient i transformar la informació en coneixement.

Al llarg del curs s’organitzen tallers en què es treballen els diferents processos que intervenen en el tractament de la informació: identificació de les necessitats; cerca, localització i comunicació de la informació. Aquestes sessions formatives es planifiquen dins el projecte integrat i es relacionen temàticament amb la UT que estan treballant.

 Aquesta vegada els alumnes de 2n d’ ESO han participat en un Webquest relacionat amb l’impacte humà en els ecosistemes. Els nostres experts s’han posat a la pell d’un equip de treball d’Acció Climàtica de les Accions Unides per tal de donar resposta a la problemàtica mediambiental fent recerca sobre les accions que s’estan realitzant en relació a la neteja de plàstics a les nostres platges, mars, rius, etc. Després han avaluat la informació obtinguda i han elaborat un informe sobre l’acció triada.

Per tal de dur a terme la seva investigació els hem facilitat eines per dissenyar una bona estratègia de cerca, explicat els criteris que han de seguir per avaluar la informació i aproximat als diferents recursos digitals com són la premsa digital i els bancs d’imatges. Amb tot això els grups han treballat de manera eficient i han presentat propostes per millorar l’estat del planeta.