Els nostres petits ens estan donant una lliçó!

En aquest excepcional inici de curs ple d´incerteses, els petits de l’escola s´han incorporat de manera exemplar.

image_print

Portaven gairebé sis mesos sense anar a les escoles bressol, tenien ganes de tornar a una rutina, de jugar en nous espais, de descobrir noves propostes. A casa han pogut gaudir dels pares, dels germans, de la família com mai ho havien fet, però la tornada a l´escola ens permet treballar els vincles familiars, la no presència de l´altre i l’estima que això també comporta.

Els pares i mares també s’han adaptat a aquesta nova etapa i amb una mirada positiva cap a l’escola, el discurs, les converses, les frases, les paraules com a ara “què bé t´ho passaràs, quina sort venir a l´escola de nens grans, quants amics faràs,…” han estat claus perquè aquest moment tant delicat com és l´entrada a l´escola, a un nou espai de referència, fos un moment agradable.

Sabem que els nens i nenes tenen un gran nivell d´adaptació a les noves situacions, però en aquests moments ens ho han corroborat. Són flexibles, adaptables, ens constaten la gran necessitat que tenim com a éssers humans de relacionar-nos, de compartir amb els altres, de créixer i conviure en grup. I això ens ha de fer pensar i reflexionar que en ocasions la pròpia escola i les famílies amb les nostres vivències, experiències, previsions, neguits i pors… ens anticipen a situacions en les que ells tenen respostes molt més senzilles, naturals i properes. L’adquisició d’hàbits i rutines, objectius prioritaris durant el primer trimestre d’Educació infantil 3, ajuden als infants a guanyar seguretat i a trobar-se en una zona de confort, que els permet manifestar-se lliurament i ser feliços.

Ara més que mai la importància de l’altre, del grup d´iguals aporta una valor i una força que valorem molt més després del que hem viscut aquests darrers mesos. L’acompanyament emocional esdevé un objectiu clau en aquests moments, comprendre els neguits, acceptar la tristesa, respectar el tempo de cada nen i nena és primordial per el nostre equip docent., tot i que les circumstàncies ens restringeixen les mostres d´afecte més properes… Sabem que un gest, una paraula, una mirada… Tenen una gran força que els petits agraeixen i interpreten perfectament.

Des del Departament d´Orientació Psicopedagògica – DOP – acompanyem als equips docents i en especial als tutors en la personalització de l’aprenentatge de tots i cadascun dels nostres alumnes. Acompanyar-los en la construcció de trajectòries individuals d’aprenentatge que els permetin ser ciutadans competents i feliços es el nostre gran objectiu. Durant aquest període d’adaptació a infantil 3 aportem la nostra mirada psicopedagògica dels processos d’ensenyament-aprenentatge amb altres aspectes evolutius, psicològics i socials, que juguen un paper clau en el desenvolupament integral dels nostres alumnes.