Taller de prevenció a Batxillerat

El passat divendres 5 de març, la classe Gaudí vam realitzar un taller de prevenció de conductes de risc.

image_print

El passat divendres 5 de març, la classe Gaudí de 1r de batxillerat vam tenir el plaer de rebre el taller de prevenció de conductes de risc – relacions de parella abusives. El taller va ser dirigit per la Sra. Masó, i en definitiva va ser un taller que ens va fer reflexionar a tots molt sobre el nostre comportament envers els estereotips i la societat.

D’entrada i per començar el taller ho vam fer amb un enigma que ens va exposar la Sra. Masó. L’enigma era conegut per alguns de la classe, però per altres era totalment desconegut, i sobtadament el van fer bé. A més a més, i seguint el fil de la presentació, vam parlar dels estereotips de la societat, i ho vam acompanyar visualitzant uns vídeos que fa uns anys s’havien fet virals. Aquests tractaven el tema de la discriminació de la dona en les lletres de cançons, i la seva evolució al llarg dels anys.

Quan la Laia ens va posar el vídeo, vam veure com es quedava una cara de sorpresa, en veure la reacció de tots els alumnes de la classe amb les cançons; i és que en canvi de quedar-se callats i escoltar, van començar a cantar les cançons masclistes a ple pulmó…

Seguidament, i abans de baixar al camp d’esports a fer l’activitat que més ens faria reflexionar de totes, vam fer un qüestionari el qual posteriorment vam comparar els resultats d’entre els nois i les noies.

A continuació, i quan vam baixar al camp d’esports, la Laia ens va exposar l’activitat que anàvem a realitzar. Aquesta tractava d’anar fent passes cap a la dreta si estàvem “a favor”, i cap a l’esquerre si estàvem “en contra”, de frases tipus: “els nois fan més esport que les noies”, que ens anava cridant la Laia.

En veure quins van ser els resultats d’aquesta activitat, vam poder comprovar com en una banda estaven la gran majoria dels nois, i en canvi, a l’altra banda estaven la gran majoria de les noies. Va ser realment increïble veure l’enorme diferència….

Finalment, quan vam pujar a la classe, i després d’haver comprovat la gran diferència de pensaments que hi ha entre gèneres, vam visualitzar els resultats de les enquestes que havíem fet anteriorment. Clarament, i com havíem pogut comprovar anteriorment amb l’altra activitat, les diferències eren molt grans; i és que el que les noies creiem que era o bé greu, o molt greu, els nois ho classificaven com a lleu o sense importància.

En conclusió creiem conjuntament que aquesta activitat ens ha ajudat a reflexionar sobre les diferències de pensament i valors que hi ha entre gèneres; però no ens ha ajudat a trobar solucions per revertir-ho; simplement ens hem d’acceptar mútuament, i conviure-hi.

Cronistes 1r batxillerat