Del jo al nosaltres

Els alumnes de la nostra escola s’organitzen atenent les tres etapes evolutives.

image_print

L’etapa 1, es caracteritza per ser la del pensament concret i comprèn des d’EI3 fins a EP3. Durant aquest període, els aprenentatges s’han de treballar de manera més concreta tot i que es poden començar a introduir algunes abstraccions. Una altra de les característiques és el procés lectoescriptor, que serà flexible i personalitzat ateses les característiques dels infants. Finalment, durant tots aquests anys es treballarà també el pas del jo al nosaltres. Si bé és cert que els alumnes a EI3 inicien l’etapa en una fase molt egocèntrica, mica en mica van adquirint la consciència de la col·lectivitat i del sentit de comunitat. L’escola contempla moltes dinàmiques i activitats per treballar aquest procés. Un dels exemples és el treball dels Colors. Mitjançant l’agrupació del Color, els alumnes formen part d’un grup i estableixen un lligam emocional tot desenvolupant el sentiment de pertinença envers el grup i l’Escola. Les persones tenim la necessitat de pertànyer a un grup social i de sentir-nos acceptats. Quan això succeeix, la nostra actitud esdevé positiva i contribueix en una millor predisposició per desenvolupar els aprenentatges. Per tant, és essencial promoure dinàmiques que afavoreixin el sentiment de comunitat i de grup en una escola.