1

Acte de reconeixement millors expedients PAU

Al final del curs passat 18 alumnes de diferents centres d’Esplugues van obtenir la nota d’excel·lent a les proves d’accés a la Universitat (PAU).  D’aquests, 15 eren de la nostra Escola,  i la resta, dels instituts Severo Ochoa, Joanot Martorell i La Mallola.

El dijous 14 d’octubre es va celebrar l’acte de reconeixement, presidit per l’alcaldessa, la Sra. Pilar Díaz. En el seu discurs, va valorar l’esforç d’aquests nois i noies, essent aquest el camí per realitzar els seus somnis i projectes, donant exemple als altres joves de generacions anteriors.

Durant l’acte de reconeixement, celebrat al Saló de Plens municipal, es va fer entrega als alumnes que hi van assistir (Alberto Vello Garrido, Martí Esteso Escolano, Adrià Grau Serra i Marc Palau Diloy) d’un diploma i d’un tiquet per valor de 50 euros per a material escolar a una llibreria del municipi.

És una gran satisfacció per la nostra Escola que una gran part d’aquests alumnes siguin estudiants de la casa, un molt bon exemple de constància, perseverança, esforç i reconeixement de la feina ben feta.

Enhorabona a tots i totes!

Acte reconeixement millors expedients PAU de comunicaciogpv



Llibres i tardor

La Tardor és temps de passejades i excursions pels boscos i muntanyes a la recerca de bolets i paisatges de colors. Temps per viure en família, gaudint de moment plegats, d’estones de lectura impregnades d’aventura, misteri i fantasia que ens condueixen a mons imaginaris.

Així és com des de la Biblioteca volem viure la tardor, oferint-vos les nostres recomanacions de llibres, perquè les pugueu gaudir en família.

Lectures recomanades – Tardor 2021 from comunicaciogpv



Sortida a la platja

Les classes Mar i Cel, Les Hores i Mireia de 5è de primària van visitar la platja del Fòrum a Sant Adrià del Besós per realitzar una activitat relacionada amb la primera Unitat Temporal del curs.
La unitat que treballen tracta del medi ambient i de la importància de tenir cura de l’entorn que ens envolta. Així, a la platja del Fòrum van poder veure en primera persona l’estat d’una de les platges del litoral més proper a l’Escola. De la mà dels monitors de l’empresa Be Ocean, van observar els residus i deixalles presents a tota la platja per, més tard, col·laborar en la neteja d’una de les seves parts de forma cooperativa i amb l’equipament corresponent.
Tots van quedar sorpresos de la quantitat de brossa acumulada i del tipus de restes que van trobar durant el matí. A més, després de compartir les seves impressions i mostrar part del material trobat, van veure que gran part d’aquests residus arriben fins al mar per l’acció de l’ésser humà.
Finalment, després de petits debats, tothom va coincidir en afirmar que, si tots posem de la nostra part, podem ajudar a preservar el nostre entorn i cuidar del nostre planeta.

Sortida a la platja Sant Adrià del Besós 5è de Primària de comunicaciogpv



Iniciem Campanya electoral!

En primer lloc, es van decidir els candidats, a través d’una sol·licitud que li van lliurar a la Sra. Mercè Olivé.

El dimecres 13 d’octubre, es van penjar les pancartes que havien creat i decorat els candidats. Per altra banda, els alumnes presentats han creat un vídeo en el que expliquen com són i per què volen representar els seus companys com a caps i sots caps generals de Color.

Aquests dies els alumnes estem mirant molt atentament els cartells i vídeos dels programes electorals dels candidats per tal de valorar i decidir a qui votarem. Cada persona ha de votar a un Cap i un Sotscap del seu color.

El dimecres 20 d’octubre farem la Jornada de Reflexió, que consisteix en que aquest dia no es pot fer campanya ni publicitat, ja que es dedica a que els votants reflexionin sobre quina campanya votaran. Al dia següent, el dijous 21 d’octubre, durem a terme la votació i l’escrutini i sabrem finalment qui seran els nostres representants.

Nicole R. i Natàlia M.
11 anys
Color Blau
Classe Calypso

Inici Campanya electoral – EP6 – ESO3 – Curs 2122 de comunicaciogpv



Sortida de convivències

Els alumnes de 2n de batxillerat vam marxar dimarts 28 de setembre i dimecres 29 a Vilanova de Sau a la casa de colònies de Les Tallades, on vam poder gaudir de la primera sortida de convivència del curs. El paisatge i el temps ens van acompanyar durant l’estada, fent possible realitzar totes les activitats segons l’horari previst.

Només arribar a la casa, vam deixar les maletes i motxilles a l’entrada i ens vam dividir per colors per poder fer les activitats de cohesió de grup programades. Quan vam acabar de dinar, i després d’acomodar-nos a les habitacions, vam realitzar una excursió al pantà de Sau que ens va ocupar tota la tarda.

L’endemà al matí, no hi havia cap activitat programada i per tant, vam tenir temps lliure. Alguns de nosaltres vam anar al camp de futbol i ens vam dividir en equips per fer un partit. Un cop finalitzada aquesta activitat, només va quedar agafar les maletes i motxilles per tornar a l’escola havent gaudit de dos dies lúdics a Vilanova de Sau.




“Produir coses que ningú no demanava”

Les alumnes d’Història i Fonaments de les Arts de 1r de batxillerat hem anat al Museu d’Art Contemporani de Barcelona en el marc de l’exposició En temps real. La Col·lecció Rafael Tous d’art conceptual, per fer una visita-taller ben especial anomenada “Produir coses que ningú no demanava”.

Els artistes Alba Rihe (artista performance) i Marc Larré (escultor) han conduit la sessió i ens han proposat experimentar l’exposició des d’una perspectiva ben diferent. Després de fer una dinàmica per escalfar motors en la que davant de preguntes ens havíem de posicionar, ens hem preparat per visitar en parelles les sales expositives amb el handicap de que un dels dos aniria amb els ulls tapats i l’altre li hauria d’explicar les obres exposades. En un primer moment ens ha costat fer de guies i d’invidents però poc a poc hem anat agafant confiança l’un amb l’altre i ens hem adonat que hem viscut les obres des de la nostra imaginació i des de la lectura de les paraules del nostre acompanyant i els comentaris dels guies artistes. A la meitat de la visita, hem canviat els papers de manera que tothom ho ha pogut experimentar.

Ens ho hem passat molt bé descobrint des d’una vessant lúdica el museu i les obres, que després, teníem moltes més ganes de veure per saber com eren! Hem parlat de la figura del col·leccionista i dels museus i de quin paper tenen en la producció artística a través de la figura de Rafael Tous i el llegat que ha deixat al MACBA.

Sortida MACBA Batx1_2122 de comunicaciogpv



Estades a La Conreria ESO1

L’objectiu era conèixer-nos millor entre nosaltres, ja que, a part de que han entrat nous companys, aquest curs també han barrejat classes.

A l’arribar, el primer que vam fer va ser esmorzar. Una estona després d’esmorzar, vam distribuir les habitacions on passaríem la nit i poc després, vam realitzar diversos jocs dinàmics per socialitzar i interactuar amb els companys de les altres classes i de la nostra. A la tarda, vam gaudir d’una excursió que ens va portar fins a un turó amb una pineda, on vam berenar. I qui va voler, va pujar cap a la torre de vigilància dels agents forestals. Quan vam arribar a dalt, vam poder gaudir de les meravelloses vistes de Barcelona, i part de Badalona.

Al tornar de l’excursió, vam aprofitar per dutxar-nos i, poc després, vam sopar.

Abans d’anar a dormir, vam jugar a un joc de nit: “atrapa la bandera”.

Al dia següent, vam recollir les nostres pertinences, i abans de marxar, ens vam divertir amb alguns jocs físics.

Entre tots creiem que aquestes estades han estat molt divertides i, a més a més, hem tingut l’oportunitat de conèixer els companys nous que s’han incorporat aquest any.

Estades a La Conreria ESO1 Curs 2122 de comunicaciogpv



Tallers experimentals a Infantil

El cos, els éssers vius, les matèries i materials, els elements de la natura, els fenòmens… són àmbits als que han d’arribar als infants de manera significativa.

Les activitats de tipus sensorial han de formar part de la dinàmica quotidiana de les aules: textures, temperatures, colors, formes, sons, sorolls, silencis, gustos, olors… interessen i motiven especialment els alumnes.

A l’inici, després d’un moment de descoberta, els infants d’Infantil, organitzats en grups fan les seves hipòtesis que els porten a experimentar, fer recerca i recollir dades fins arribar a un resultat.

L’interès i l’aprenentatge de tots i totes està assegurat tant per la preparació que han hagut de fer com per la interacció que s’ha produït.

Finalment, cal fer una bona reflexió que permeti entendre als nens i nenes el que han fet, com ho han fet, amb quina intenció…

Aquí tenen algunes imatges que els ajudaran a visualitzar allò que els hem intentat explicar.




Disseny i construccions d’objectes

Aquests objectes els van crear altres estudiants fa 100 anys a l’Escola de la Bauhaus.

Al curs preliminar ideat per Johannes Itten i reformat després per Laszlo Moholy-Nagy, els alumnes exploraven com el contrast de materials i de formes eren eines capaces de crear estructures molt diverses en l’espai que materialitzaven els diversos principis de l’equilibri dinàmic o inestable, característica nuclear de la sensibilitat contemporània.

A Dibuix tècnic 1, dediquem part del curs a introduir els fonaments del disseny d’objectes, des de la idea fins a la definició formal i tècnica.

Batxillerat Artístic – Construccions – 2122 de comunicaciogpv



Visita al Parlament de Catalunya

Els alumnes de 6è vam anar de visita al Parlament de Catalunya, ja que la nostra UT1 està relacionada amb la política i així va ser més fàcil entendre el funcionament d’aquesta institució tan important. Hem de dir que els companys de la classe Nautilus hi aniran més endavant ja que estan confinats i no han pogut fer la sortida. 

Per començar, vam passar per l’Arc de Triomf, de camí al Parc de la Ciutadella. Quan vam arribar, vam esmorzar en el jardí que hi ha just davant de l’edifici, on vam veure l’escultura de Josep Llimona, titulada “El desconsol”. Tot seguit, va venir en Xavier que era el nostre guia i en no res vam iniciar la visita.

Vam començar el recorregut en la sala de l’hemicicle que ens va sorprendre molt perquè era molt més petita del que es veu en la televisió, allà en guia ens va donar el privilegi de seure a les cadires on se situa la premsa i ens va explicar com s’organitzen els diputats.

Després vam continuar visitant el Saló Rosa, el Saló Gris i el Saló dels canelobres. Per acabar la ruta, vam poder baixar per les Escales d’Honor com si fóssim uns autèntics polítics.

Vam finalitzar la sortida i vam tornar a l’escola amb transport públic. Ens va agradar molt i creiem que va ser una visita molt interessant i profitosa per concloure la Unitat de Treball.

Carla D. i Abril L.
11 anys
Color Blau i Verd
Conselleria de comunicació – Cronistes
Classe Calypso