Escola Garbí Pere Verges Esplugues

Fundació Asproseat

Aquesta UT consistia en treballar amb diferents associacions que avui en dia es consideren herois, però abans d’introduir-vos aquestes associacions hauríem de definir primer què és un heroi. Un heroi és una persona amb la suficient valentia com per a poder ajudar als demés. Tot seguit, per poder conèixer les diferents associacions amb les que anàvem a treballar durant un mes i mig, l’escola va organitzar una sortida al Cosmocaixa, en la que els representants de les diferents associacions ens van fer una xerrada informativa i ens van explicar en que consistia cadascuna d’aquestes. Van ser un total de 6 associacions diferents, però la nostra escola només arribaria a treballar amb tres, les quals van acabar essent: Submón, Asproseat i
Arrels; cadascuna diferent a l’altra i molt interesants. Un cop vam acabar la xerrada i vam arribar a l’escola,  ens van demanar que féssim grups de 6 a cada classe, de tal manera que dos grups de cada classe treballarien amb la mateix associació. Finalment, al nostre grup ens van assignar la fundació Asproseat, que és la que detallarem i explicarem a continuació.

Asproseat és una associació que treballa amb persones amb discapacitats, més concretament intel·lectuals. Aquesta està formada per 6 entitats: Fundació Asproseat Atenció Diürna, Fundació Asproseat Empresa i Treball, Fundació Asproseat Serveis Residencials, Associació Asproseat, Fundació Asproseat Proa Esplugues i Fundació Ginesta. La seva missió es bàsicament ajudar i vetllar per la qualitat de vida de les persones que tenen una discapacitat intel·lectual.

Després de tenir clar qui era aquesta associació vam decidir començar a organitzar el projecte i els productes que volíem fer. Primer de tot, vam plantejar diferents idees com per exemple fer un pòster informatiu, fer xerrades, fer activitats… Vàrem fer una reunió en la que vam parlar sobre què podíem fer i finalment, a nosaltres, ens van atribuir la tasca d’organitzar xerrades a l’escola en les que vinguessin usuaris de l’associació o/i treballadors perquè ens poguessin explicar més a fons com funciona l’associació.

Així doncs, vam organitzar-ho tot per a poder dur a terme les xerrades a les classes d’ESO3. Ho vam organitzar de tal manera que si érem 5 integrants al grup i havíem d’assistir a 3 xerrades dues persones diferents assistirien a cada xerrada i una d’elles assistiria a dues.

La part que més vam veure i en va agradar més va ser la participació tan immediata que van tenir les persones que van venir a fer aquestes xerrades. Vam tenir la sort de poder veure el moment en que van explicar-ho tot, com se senten i com ha sigut la seva vida a part d’ASPORSEAT. La participació va ser clau, ja que els protagonistes de tot aquest treball eren ells, així que veure aquest entusiasme va ser realment motivador. Les presentacions van aportar certs punts de la vida d’algú que pateix aquestes discapacitats, les quals, des del nostre punt de vista  d’una altra persona pot ser parts complicades, i més per viure constantment, però vam veure com ells ho explicaven realment amb força, ja que ells havien aconseguit estar molt millor de tot això.