Aula COVID-19: matemàtiques i interdisciplinarietat

La revista UNO, especialitzada en la didàctica de les matemàtiques, inclou al seu últim número un article sobre el projecte multidisciplinari Aula COVID-19, realitzat el curs passat a l’Escola, on es va treballar la transmissió i expansió d’un virus programant una simulació i se’n va estudiar el rerefons científic i matemàtic.

image_print

Fa gairebé un any, amb motiu de la celebració a tot Europa de la CodeWeek 2019 ( http://codeweek.eu/ ), a la nostra escola vàrem engegar un conjunt d’activitats especials relacionades amb la programació i la COVID-19. Aquell projecte es va iniciar com una activitat puntual que durant un parell o tres de sessions de classe pretenia animar els alumnes de secundària a endinsar-se en la programació i alhora entendre millor la situació de pandèmia que vivíem. Finalment aquell projecte es va anar enriquint fins incloure una visió multidisciplinària de la pandèmia des dels punts de vista tecnològic, científic i social.

Durant tot el curs aquest projecte va ser presentat en diferents jornades i congressos com ara la STEAM Conference, el 53è Encuentro de Centros Innovadores DIM o la 25a Setmana de la Ciència de Catalunya. En tot aquest recorregut hem comptat amb l’assessorament i acompanyament de l’antic alumne de l’Escola i especialista en pandèmies el Dr. Salvador Macip.

El resum final del projecte,  l’article Reptes per la didàctica de les matemàtiques, signat pel Dr. Salvador Macip i els professors de tecnologia i matemàtiques de l’Escola Carlos Garcia i Pedro José Huerta, ha estat publicat a la revista UNO al seu últim número, dedicat a STEM i interdisciplinarietat.

Article complet 

Notícies relacionades:

Setmana de la ciència 2021 – Treballem la COVID19

Respuestas educativas ante la COVID19!

STEAMConf Barcelona 2020

CodeWeek: tots a programar!