BibliotecaDestacadaGeneral

image_print

Una de les activitats estrella que inclou el càrrec, és la representació del conte a Educació Infantil.

Enguany hem continuat organitzant l’activitat però de manera virtual per tal de respectar les mesures de seguretat.  Fins ara havíem gravat la representació del conte i posteriorment els alumnes d’Educació Infantil la  podien visionar a la classe.

En aquesta darrera actuació l’activitat s’ha fet de manera presencial. Gràcies al bon temps que ha fet aquesta setmana la Marta i la Martina han pogut explicar el conte que han preparat amb molta il·lusió al jardí dels Plàtans.

Les nenes i nens de la classe Contes i l’Estel han gaudit d’una estona tranquil·la en companyia dels personatges del conte “Un drac al jardí”.

Un drac que s’amaga de Sant Jordi i que no menja ni princeses, ni vilatans, sinó que el seu àpat favorit son els llibres. Tots els animalons del jardí estan molt amoïnats perquè la biblioteca s’està quedant sense llibres per culpa del Drac. Qui serà l’encarregat d’acabar amb aquest embolic?

Curs 2020-2021DestacadaGeneral

image_print

El passat dimarts 20 i dijous 22 d’abril la classe Odissea i Mare Nostrum, respectivament, vàrem explorar el jaciment d’Empúries, contingut emmarcat a la UT5 de Projecte Integrat.

Una vegada vam arribar, el guia ens va fer una introducció històrica i de caràcter general sobre el jaciment, la qual va donar peu a descobrir el primer moment de la ciutat d’Empúries: el període grec i fenici. Entre d’altres coses, ens va cridar l’atenció que només hi ha un cinquanta per cent excavat i la gran quantitat de ciutats actuals que ja hi eren en el temps del grecs.

Tot seguit vam començar el recorregut pel jaciment. Ens va mostrar el temple, la zona de curacions i l’escultura d’Esculapi, l’àgora, el carrer principal i les poques cases que hi romanen. Mentre fèiem la ruta, ens va mostrar imatges de l’època per imaginar-nos-ho millor.

Un cop acabat el recorregut, vam veure el petit museu on hi havia els objectes de l’excavació, petits i delicats.

Tot seguit, vam fer un taller d’arqueologia, que consistia a excavar una troballa arqueològica en un espai determinat. Primer, vam agafar les eines per excavar, paletes grans i petites, raspalls i pinzells. A continuació, vam delimitar l’espai amb cordills i hi vam posar un codi a cada quadrat. Vam estar excavant i trobant-hi restes. Entre aquestes, monedes, ceràmica, ossos, murs i inscripcions.

Gràcies a aquesta sortida hem pogut conèixer com és l’entorn d’aquest jaciment arqueològic i n’hem pogut aprendre molt.

Cronistes de les classes Mare Nostrum i Odissea

Curs 2020-2021DestacadaGeneral

image_print

Les classes Mireia i Montseny hem fet la collita de les faves que vam plantar fa uns mesos a l’hort de la nostra Escola. Els alumnes de les dues classes han fet d’autèntics pagesos alhora que han gaudit i han après molt de les feines de l’hort.

Treballar l’hort és un projecte de tot el curs molt enriquidor en el que aprenem les tasques necessàries per conrear correctament l’hort i obtenir una bona collita.

Amb la collita de les faves, a la cuina de l’escola ens han preparat unes faves estofades amb botifarra negre dignes del millor xef. Les hem pogut tastar i assaborir aquest plat deliciós.

Bon profit!!!

Curs 2020-2021DestacadaGeneral

image_print

Les classes Mireia i Montseny hem anat al Mas de Fortet a Capafonts per fer les Estades Escolars. Aquestes Estades les hem fet en dues setmanes diferents mantenint els grups bombolla i per així poder fer totes les activitats amb les mesures de la Covid.

Tant una classe com l’altra hem pogut gaudir d’activitats relacionades amb el projecte de les comarques de la UT5, d’una gimcana al poble de Capafonts, jocs de nit, gravació de la llegenda de Sant Jordi i més.

Han estat unes Estades Escolars molt divertides i enriquidores per tots els alumnes!

 

Curs 2020-2021DestacadaGeneral

image_print

Els alumnes de 1r d’ESO, de les classes Mare Nostrum i Odissea, han treballat, mitjançant el mètode científic i a partir dels conceptes sobre el canvi climàtic, les característiques de l’atmosfera. Aquest projecte està emmarcat amb la UT4 de projecte integrat “Parlem de ciència”.

Els alumnes s’han fet preguntes sobre les seves propietats, han formulat hipòtesis i han dissenyat i portat a terme experiments per tal de validar-les. Tot plegat s’ha recollit, com a producte final, en un catàleg llibre de la Fira de l’aire virtual que inclou els pòsters científics i unes animacions que recreen, pas a pas, els experiments. Paral·lelament, hi podran veure un recull de tires còmiques que tenen com a objectiu conscienciar-nos sobre la necessitat de ser més curosos amb el medi ambient.

Catàleg llibre Fira de l’aire

Esperem que gaudeixin d’aquest primer catàleg de la fira virtual de l’aire que els presentem dins del marc de les celebracions de Sant Jordi.

Curs 2020-2021DestacadaGeneral

image_print

Gràcies a formar part del Consell dels Infants de Badalona hem pogut assistir a una obra de teatre del grup Cicuta sobre el canvi climàtic.

“Johana i el Sud” és un viatge digital i virtual cap a terres remotes i un aprenentatge de les conseqüències del canvi climàtic.

Emmirallada en el personatge de  l’aviadora Amelia Earhart, la protagonista emprèn un viatge seguint amb la mirada un estol d’orenetes que migren cap al Sud. És aleshores quan es fa conscient de la contaminació de tot tipus que  està afectant el nostre planeta.

Com a complement del treball  que estan fent els alumnes sobre la contaminació les noies i nois de sisè han ampliat els seus coneixements amb una visió conscienciada  sobre la importància dels petits gestos que podem fer cadascun de nosaltres per millorar la situació actual del planeta.

Ha estat una sortida fantàstica on els nois han agafat consciència dels perills que comporta per al planeta la infestació de plàstics, fums, desertització … i alhora un reconeixement del paper essencial de dones emprenedores com la Sra. Amelia Earhart.

BibliotecaCurs 2020-2021DestacadaGeneral

image_print

El mateix dia de Sant Jordi, de les roses que els nens i nenes van portar a la classe, cada grup en va triar una, la més ufanosa, i van pensar un nom per posar-li. Aquesta rosa va ser la que van presentar al concurs representant a tota la classe.

Un cop presentades  les roses i mentre el jurat deliberava per decidir la rosa guanyadora,  es va celebrar l’acte de lliurament de premis del Concurs Literari per cicles.

El camp d’esports va ser l’escenari triat per fer l’entrega dels premis als guanyadors de les millors creacions literàries. El jurat ho va tenir molt complicat per fer la selecció dels millors poemes i narracions per la seva creativitat i qualitat literària. Vam poder gaudir d’un temps fantàstic on l’emoció per saber quina obra havia estat seleccionada  va estar present en tot moment.

Tot seguit va haver el resultat del Concurs de Roses també per cicles. Es va fer palesa la qualitat i varietat de les roses presentades i la originalitat dels noms triats per cada una.

Els alumnes de 1r de primària han estat treballant en la representació de la Llegenda de Sant Jordi musical que podran veure les nenes i nens d’Educació Infantil. I els alumnes de 4t de primària van gravar la llegenda de Sant Jordi en un escenari molt especial, Capafonts. Tots els alumnes de primària han pogut gaudir de la llegenda veient-la en vídeo.

Durant aquesta setmana a la Biblioteca es pot visitar l’exposició de  les novetats  que s’han adquirit per Sant Jordi. Tots els alumnes d’EI3 fins a 4t d’ESO hi acudiran.

És una oportunitat més per apropar els alumnes a la biblioteca i fomentar la il·lusió i el gaudi per la lectura.

 

BibliotecaCurs 2020-2021DestacadaGeneral

image_print

Les biblioteques de les Escoles Garbí Pere Vergés posen en marxa un nou sistema integrat de gestió bibliotecària, un programari que permet la gestió informàtica i automatitzada del funcionament de la biblioteca.

Aquest nou sistema permet la gestió integral de la biblioteca, independentment del tipus de material, des de la seva adquisició fins que es posa a disposició de l’usuari. És un pas endavant en la millora del servei als usuaris i la gestió diària de la biblioteca.

Un dels grans canvis que suposa el nou sistema és la integració de la gestió i l’accés al fons documental de les biblioteques de les nostres escoles en una única base de dades, consultable i accessible des de qualsevol lloc, en qualsevol moment i des de qualsevol dispositiu mitjançant el catàleg en línia.

El nou catàleg facilita l’accés al fons de les dues escoles, impulsant el préstec interbibliotecari i visibilitzant el contingut tradicional i digital de les biblioteques, actualment format per més de 18000 documents. La seva interfície introdueix millores de consulta, així com també de cerca i localització de documents, a través d’una plataforma multilingüe en català, castellà i anglès.

Els usuaris poden utilitzar l’eina de manera personalitzada i ajustada a les seves necessitats, aplicant filtres per adaptar els resultats de les cerques, subscrivint-se a llistes o guies temàtiques i accedint als carrusels d’informació amb les obres organitzades per categories, novetats i documents més prestats.

Els registres bibliogràfics de les obres ofereixen informació de manera detallada, incloent-hi les cobertes, els recursos electrònics i les pàgines webs associades, els diferents exemplars i la seva localització.

Totes aquestes funcionalitats fan del catàleg en línia una eina indispensable en els processos d’ensenyament-aprenentatge per treballar les estratègies de cerca, la localització i el tractament de la informació, la descoberta de lectures pel gaudi a través del fons de ficció i de coneixements i els recursos digitals que ofereixen les biblioteques. Esdevé, per tant, un recurs de suport al projecte pedagògic de les nostres escoles i, concretament, a la competència informacional, la recerca, la formació d’usuaris, el foment de la lectura i el llegir per aprendre.

Podeu accedir al catàleg a través de l’espai de Biblioteca de la pàgina web de l’Escola.

General

image_print

Durant tota la setmana els infants han fet diferents activitats relacionades amb aquest dia tan especial.

Els contes i les roses han estat els protagonistes i hem tingut la sort de gaudir del bon temps a l’aire lliure.

Els nens i nenes d’Infantil han portat una rosa de jardí per presentar-la al concurs de roses 2020-2021.  Cada classe ha seleccionat una rosa per poder-la presentar i ha hagut de pensar un nom per anomenar-la.

La rosa guanyadora ha estat la rosa “Spiderman”, de la classe Cucut i en segona posició la Rosa “Joana” de la Classe Joguines.

Totes les roses han estat mencionades i destacades per alguna característica rellevant. El jurat format per la Sra. Núria Bofarull i la Sra. Sara Oliva han fet una descripció molt exhaustiva de totes les roses presentades.

Els nens d’EI5, primer, segon i tercer han elaborat diferents contes per al concurs literari i avui s’ha fet entrega dels premis destacant les obres seleccionades d’Etapa 1.

La Classe Virolets i Picarols han mostrat la seva creativitat a partir d’uns contes molt ben descrits, que porten al lector a viatjar a mons màgics.  El jurat ha obsequiat les classes d’EI5 amb un lot de contes pera cada grup.

La pròxima setmana ens espera un munt d’històries per descobrir i gaudir tots plegats!