Clica per veure el desplegable.
Pere Vergés, més vigent que mai:
“Hauríem de fer per manera de crear dins l’escola els fonaments d’una ciutat ideal, on cada persona esdevingués un ciutadà, amb l’exercici d’uns drets i uns deures en relació a la col·lectivitat. Així l’individu passa harmònicament del grup familiar a la classe, d’aquesta a l’escola, i de l’escola a la ciutat.”
A la Fundació Escoles Garbí formem els homes i les dones del demà com a ciutadans proactius, capaços de transformar la societat en què vivim, en un entorn just, solidari i sostenible.
Els nostres alumnes, acompanyats per uns educadors que els són referents en tot moment i, en un entorn d’atenció personalitzada, aprenen a pensar, sentir i estimar, amb una metodologia vivencial d’aprenentatges i valors, la qual cosa els permet liderar i desenvolupar el seu projecte vital, des dels 3 als 18 anys.
L’Escola s’organitza internament com una ciutat on els alumnes tenen els seus drets i deures: participen en tasques comunes i escullen democràticament els seus representants.
Una formació per a una ciutadania responsable, sota uns eixos d’intervenció pedagògica basats en:
- La concepció de l’Escola com una societat.
- Una formació personalitzada.
- Un ensenyament més competencial i, per tant, més qualitatiu que quantitatiu.
La Vida Social
La Vida Social és l’essència de l’escola que va crear Pere Vergés, l’àmbit fonamental, a l’entorn del qual gira tota la comunitat escolar. Estructura l’escola com una petita ciutat on alumnes i professors esdevenen ciutadans actius amb uns drets i deures envers la comunitat. Aquesta estructura oberta, viva i en contínua evolució té com a objectiu apropar l’alumnat al coneixement i pràctica del sentit de la responsabilitat, la convivència i la cooperació per a la millora individual i col·lectiva, així com potenciar la crítica i l’autocrítica.
Aquesta estructura es materialitza en dos projectes principals: els Colors, projecte que permet treballar els valors d’equip i afavorir el benestar de la col·lectivitat, i els Càrrecs, mitjançant els quals l’alumnat assumeix responsabilitats concretes.
Càrrecs i colors
Cada alumne de l’Escola pertany a un color (Blanc, Verd i Blau), que el permet participar en la vida democràtica i promou el treball en equip.
Aquesta organització permet als alumnes participar en la vida democràtica i en la competència sana, tot fugint de la competitivitat gratuïta i individualista. És un bon instrument organitzatiu, vertebrador del sentiment de pertinença al grup.
A més, tots els alumnes desenvolupen un càrrec dins l’organització de l’Escola, escollit democràticament mitjançant eleccions.